Item Infomation


Title: A conceptual framework for studying science research careers
Authors: Cañibano, Carolina
Participants: Woolley, Richard
Hinze, Sybille
Hornbostel, Stefan
Tesch, Jakob
Issue Date: 2019
Publisher: Springer Nature
Citation: https://doi.org/10.1007/s10961-018-9659-3
Series/Report no.: The Journal of Technology Transfer, 2019, Volume 44, Issue 6, pp 1964–1992
Abstract: The emergence of open science and new data practices is changing the way research is done. Opportunities to access data through purpose built platforms and repositories, combined with emerging data and meta-data curation practices are expanding data availability in many felds. This paper presents a conceptual framework for studying scientifc research careers, motivated by opportunities to link empirical datasets to construct new analyses that address remaining and emerging knowledge gaps. The research career conceptual framework (RCCF) emerges from a review of relevant theories and empirical fndings regarding research careers. The paper reviews existing models and develops a typology of research careers. It also compiles a list of variables drawn from the literature on research careers. Two preliminary demonstrations of linking datasets to address empirical questions are outlined. The fnal discussion advocates an approach to emerging data opportunities that combines theories and models with empirical research questions as being superior to an approach that produces ad hoc explanations on the basis of ‘data fshing’ exercises.
URI: http://tailieuso.tlu.edu.vn/handle/DHTL/9490
Source: https://doi.org/10.1007/s10961-018-9659-3
Appears in Collections:Tài liệu hỗ trợ nghiên cứu khoa học
ABSTRACTS VIEWS

41

VIEWS & DOWNLOAD

11

Files in This Item:
Thumbnail
  • D9490.pdf
      Restricted Access
    • Size : 2,23 MB

    • Format : Adobe PDF

  • Bạn đọc là cán bộ, giáo viên, sinh viên của Trường Đại học Thuỷ Lợi cần đăng nhập để Xem trực tuyến/Tải về



    Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.