Thông tin tài liệu


Nhan đề : A Cascade Learning Approach for Automated Detection of Locomotive Speed Sensor Using Imbalanced Data in ITS
Tác giả: Li, B.
Người tham gia: Cheng, L.
Zhu, R.
Hu, T.
Anjum, A.
He, Z.
Zou, Y.
Năm xuất bản : 2019
Nhà xuất bản : IEEE Xplore
Số tùng thư/báo cáo: IEEE Access, (2019), Vol 7, pp 90851-90862
Tóm tắt : Automatic and intelligent railway locomotive inspection and maintenance are fundamental issues in high-speed rail applications and intelligent transportation system (ITS). Traditional locomotive equipment inspection is carried out manually on-site by workers, and the task is exhausting, cumbersome, and unsafe. Based on computer vision and machine learning, this paper presents an approach to the automatic detection of the locomotive speed sensor equipment, an important device in locomotives. Challenges to the detection of speed sensor mainly concerns complex background, motion blur, muddy noise, and variable shapes. In this paper, a cascade learning framework is proposed, which includes two learning stages: target localization and speed sensor detection, to reduce the complexity of the research object and solve the imbalance of samples. In the rst stage, histogram of oriented gradient feature and support vector machine (HOG-SVM) model is used for multi-scale detection. Then, an improved LeNet-5 model is adopted in the second stage. To solve the problem of the imbalance of positive and negative samples of speed sensor, a combination strategy which draws on four individual classi ers is designed to construct an ensemble of classi er for recognition, and the results of three different algorithms are compared. The experimental results demonstrate that our approach is effective and robust with respect to changes in speed sensor patterns for robust equipment identi cation.
URI: http://tailieuso.tlu.edu.vn/handle/DHTL/9844
Trong bộ sưu tập: Tài liệu hỗ trợ nghiên cứu khoa học
XEM MÔ TẢ

106

XEM & TẢI

10

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • D9844.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 14,17 MB

    • Định dạng : Adobe PDF

  • Bạn đọc là cán bộ, giáo viên, sinh viên của Trường Đại học Thuỷ Lợi cần đăng nhập để Xem trực tuyến/Tải về



    Khi sử dụng tài liệu trong thư viện số bạn đọc phải tuân thủ đầy đủ luật bản quyền.