Thông tin tài liệu


Nhan đề : Generic knowledge-based analysis of social media for recommendations
Tác giả: Graaff, Victor de
Năm xuất bản : 2015
Trích dẫn : CBRecSys 2015 : New trends on content-based recommender systems : proceedings of the 2nd workshop on new trends on content-based recommender systems co-located with 9th ACM conference on recommender systems (RecSys 2015)Volume 1448, 8 p.1613-0073
Tóm tắt : Recommender systems have been around for decades to help people find the best matching item in a pre-defined item set. Knowledge-based recommender systems are used to match users based on information that links the two, but they often focus on a single, specific application, such as movies to watch or music to listen to. In this paper, we present our Interest-Based Recommender System (IBRS). This knowledge-based recommender system provides recommendations that are generic in three dimensions: IBRS is (1) domain-independent, (2) language-independent, and (3) independent of the used social medium. To match user interests with items, the first are derived from the user’s social media profile, enriched with a deeper semantic embedding obtained from the generic knowledge base DBpedia. These interests are used to extract personalized recommendations from a tagged item set from any domain, in any language. We also present the results of a validation of IBRS by a test user group of 44 people using two item sets from separate domains: greeting cards and holiday homes.
URI: http://tailieuso.tlu.edu.vn/handle/DHTL/4680
Nguồn trực tuyến: http://ceur-ws.org/Vol-1448/paper5.pdf
Trong bộ sưu tập: Tài liệu mở
XEM MÔ TẢ

9

XEM & TẢI

0

Danh sách tệp tin đính kèm:
Hiện tại không có tệp tin đính kèm tới tài liệu.

Bạn đọc là cán bộ, giáo viên, sinh viên của Trường Đại học Thuỷ Lợi cần đăng nhập để Xem trực tuyến/Tải về



Khi sử dụng tài liệu trong thư viện số bạn đọc phải tuân thủ đầy đủ luật bản quyền.