Thông tin tài liệu


Nhan đề : Sustainability asiaiplace brand position: airesident-centric analysis  ofitheiten towns initheivicinity ofiBangkok
Tác giả: Taecharungroj, Viriya
Người tham gia: Muthuta, Morakot
Boonchaiyapruek, Pheereeya
Năm xuất bản : 2019
Nhà xuất bản : Springer Nature
Trích dẫn : https://doi.org/10.1057/s41254-019-00127-5
Số tùng thư/báo cáo: Place Branding and Public Diplomacy (2019), Volume 15, Issue 4, pp 210–228
Tóm tắt : A number of cities and towns have used sustainability as a brand position, but most appear to have focused on the environmental aspect of sustainability, while the adoption of other dimensions of sustainability, including social and economic, has been limited. The objective of this study is to create a branding tool that can help towns develop a brand position that is credible, drives growth, involves residents and fosters sustainability. This sustainable place branding analysis was adapted from the importance–performance analysis widely used in business and in the tourism industry. The data were collected from the residents of ten towns in the vicinity of Bangkok, Thailand. The tool provides mayors with a holistic analysis of sustainability, suggests dimensions to be considered in the brand position and guides strategic actions to sustainably develop places. From the fndings, the authors suggest fve types of sustainable towns that the mayors of the ten towns can adopt as a brand position: elegant, compassionate, lively, peaceful and green.
URI: http://tailieuso.tlu.edu.vn/handle/DHTL/9413
Nguồn trực tuyến: https://doi.org/10.1057/s41254-019-00127-5
Trong bộ sưu tập: Tài liệu mở
XEM MÔ TẢ

18

XEM & TẢI

2

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • D9413.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 1,69 MB

    • Định dạng : Adobe PDF

  • Bạn đọc là cán bộ, giáo viên, sinh viên của Trường Đại học Thuỷ Lợi cần đăng nhập để Xem trực tuyến/Tải về



    Khi sử dụng tài liệu trong thư viện số bạn đọc phải tuân thủ đầy đủ luật bản quyền.