Thông tin tài liệu


Nhan đề : Beyond valence: a meta-analysis of discrete emotions in firm-customer encounters
Tác giả: Kranzbühler, Anne-Madeleine
Người tham gia: Zerres, Alfred
Kleijnen, Mirella H. P.
Verlegh, Peeter W. J.
Năm xuất bản : 2019
Nhà xuất bản : Springer Nature
Trích dẫn : https://doi.org/10.1007/s11747-019-00707-0
Số tùng thư/báo cáo: Journal of the Academy of Marketing Science (2019), 21p
Tóm tắt : Distinguishing between consumers’ positive and negative affect is a popular approach in both marketing research and practice, but such valence-based approaches sacrifice specificity and explanatory power. As emotions of the same valence can greatly differ with regard to their underlying appraisal patterns, they also differently affect consumer judgment and behavior. Our meta-analysis of 1035 effect sizes (N = 40,777) across 10 discrete emotions shows that analyzing discrete emotions clearly outperforms models of core affect (valence and arousal) when studying firm–customer encounters. Specifically, we find that the greatest impact stems from the medium-arousal emotion of gratitude and that positive emotions show consistently stronger effect sizes than do negative emotions. We also examine how effects are moderated by situational characteristics of the experience triggering the emotion. Based on our findings, we develop recommendations that help marketers identify and manage consumers’ emotions more effectively.
URI: http://tailieuso.tlu.edu.vn/handle/DHTL/9460
Nguồn trực tuyến: https://doi.org/10.1007/s11747-019-00707-0
Trong bộ sưu tập: Tài liệu mở
XEM MÔ TẢ

16

XEM & TẢI

4

Danh sách tệp tin đính kèm:
Ảnh bìa
  • D9460.pdf
      Restricted Access
    • Dung lượng : 668,27 kB

    • Định dạng : Adobe PDF

  • Bạn đọc là cán bộ, giáo viên, sinh viên của Trường Đại học Thuỷ Lợi cần đăng nhập để Xem trực tuyến/Tải về



    Khi sử dụng tài liệu trong thư viện số bạn đọc phải tuân thủ đầy đủ luật bản quyền.