Các bài báo của GV Trường ĐHTL (195)



Follow this collection to receive daily e-mail notification of new additions

List of document in the collection

Collection's Items (Sorted by Submit Date in Descending order): 1 to 20 of 195

  • BB


  • Authors: Vũ Thị Thu Thủy;  Advisor: -;  Participants: - (2022)

  • Bài báo này chỉ ra thực trạng việc sử dụng sách điện tử của sinh viên trong Trường thông qua phân tích số liệu truy cập vào bộ sưu tập sách điện tử trong học kỳ I năm học 2021-2022, đồng thời phân tích một số nguyên nhân ảnh hưởng đến việc hiệu suất sử dụng thấp. Từ đó đưa ra một số giải pháp nhằm nâng cao hiệu quả sử dụng nguồn tài nguyên số của trường nhằm hướng tới việc thích nghi và xây dựng môi trường số trong Thư viện cũng như trong các trường đại học hiện nay.

  • BB


  • Authors: Vũ Thị Thu Thủy;  Advisor: -;  Participants: - (2021)

  • Bài báo phân tích hiện trạng và từ đó đưa ra những giải pháp Thư viện cần thực hiện để đạt được mục tiêu trên. Bốn yếu tố cơ bản quyết định đến sự thành công trong công tác chuyển đổi số của Thư viện sẽ được phân tích là: nền tảng công nghệ; nguồn tài liệu; con người; không gian và dịch vụ thư viện.

  • BB


  • Authors: Phạm Việt Đức;  Advisor: -;  Participants: Lê Đức; Đỗ Đăng Hưng; Phạm Quốc Việt (2018)

  • Nghiên cứu này khảo sát một số yếu tố ảnh hưởng tới quá trình xử lý 2,4-D và 2,4,5-T trong dung dịch bằng Fe0 nano. Khi sử dụng Fe0 nano (khoảng 95% số hạt có kích thước nhỏ hơn 100nm, trong đó 50% số hạt có kích thước từ 11-20nm0 để xử lý 2,4-D và 2,4,5-T trong dung dịch cho thấy, hiệu quả xử lý 2,4-D tăng 18,66% (sau 1h) lên đến 75,28% (sau 1 tuần); đối với 2,4,5-T, hiệu quả xử lý tăng 16,76% (sau 1h) lên đến 71,7% (sau 1 tuần). Kết quả nghiên cứu cũng chỉ ra rằng, hiệu quả xử lý 2,4-D và 2,4,5-T cao nhất ở điều kiện pH = 3,0.

  • BB


  • Authors: Truong, Viet Hung;  Advisor: -;  Participants: Vu, Quang Viet; Vu, Quoc Anh (2020)

  • In this paper, the effects of wind velocity according to height above the ground on the rain-wind induced vibration (RWIV) of stay cables are investigated. RWIV of the cable is modeled using the linear theory of cable vibration and the central difference algorithm. The wind speed profile according to height above the ground, which affects both aerodynamic forces acting on the cable and the oscillation of the rivulet on the cable surface, is taken into account in the theoretical formulation. The fourth-order method Runge-Kutta is used for solving the system of differential equation of the cable oscillation. The proposed 3D model of the stay cable is then used to assess the effect...

  • BB


  • Authors: Truong, Viet Hung;  Advisor: -;  Participants: Papazafeiropoulosb, G.; Pham, Van Trung; Vu, Quang Viet (2019)

  • In the present paper, the effect of multiple longitudinal web stiffeners (up to four) located at their optimum location on the ultimate strength of steel plate girders subjected to predominant shear loading, and combined bending and shear loading is investigated by using nonlinear inelastic analysis. Three dimensional (3D) fnite element (FE) models of the steel plate girder are developed and analyzed by using ABAQUS commercial software. The accuracy of the FE models is validated by comparing their results with analogous experimental data. An extensive parametric analysis has been carried out to estimate the influence of specifc geometric parameters on the ultimate strength. It has b...

  • BB


  • Authors: Pham, Hoang Anh;  Advisor: -;  Participants: Truong, Viet Hung; Tran, Minh Tu (2020)

  • In this study, the fuzzy static behavior of functionally graded material (FGM) semi-rigid frame structures is freshly addressed. For the analysis purpose, a new FGM beam element with flexible connections is established. Moreover, a computationally efcient procedure is developed to predict the fuzzy static structural behaviors. An FGM beam and an FGM planar frame involving fuzzy uncertainties in material properties, loads, and connection rigidities, are examined as numerical demonstrations. Fuzzy displacement responses are investigated. It is demonstrated that relatively accurate membership functions of the fuzzy displacements can be obtained by the proposed fuzzy procedure. The me...

  • BB


  • Authors: Kim, Seung-Eock;  Advisor: -;  Participants: Truong, Viet Hung (2020)

  • In this paper, an efficient method for determining the reliability of semirigid steel frames is presented. An advanced analysis using the beam-column approach and the zero-length semirigid model is used to predict structural nonlinear inelastic behaviors and reduce computational effort. A new probability method, named as LPSS-EIS, is developed by integrating the Latinized partially stratified sampling (LPSS) and an efficient importance sampling (EIS). The robustness of the proposed method is demonstrated through two space semirigid steel frames subjected to strength and serviceability load combinations. Several popular reliability analysis methods, such as the Monte Carlo simulation,...

  • BB


  • Authors: Ha, Manh Hung;  Advisor: -;  Participants: Vu, Quang Viet; Truong, Viet Hung (2020)

  • In this article, an efcient methodology is developed to optimize nonlinear steel frames under several load combinations. For that purpose, inelastic advanced analyses of steel frames are performed using plastic hinge beam–column elements to reduce computational efforts. An improved differential evolution (DE) algorithm is utilized as a global optimizer to refne the solution accuracy and enhance the convergence speed. Compared to the conventional DE algorithm, this newly developed method provides four major improvements such as: (1) a new mutation strategy based on the p-best method; (2) the multi-comparison technique (MCT) to decrease the number of unnecessary objective function e...

  • BB


  • Authors: Truong, Viet Hung;  Advisor: -;  Participants: Ha, Manh Hung; Pham, Hoang Anh; Tran, Duc Hoc (2019)

  • Optimization of steel moment frames has been widely studied in the literature without considering shear deformation of panel-zones which is well-known to decrease the load-carrying capacity and increase the drift of structures. In this paper, a robust method for optimizing steel moment frames is developed in which the panelzone design is considered by using doubler plates. The objective function is the total cost of beams, columns, and panel-zone reinforcement. The strength and serviceability constraints are evaluated by using a direct design method to capture the nonlinear inelastic behaviors of the structure. An adaptive differential evolution algorithm is developed for this optimi...

  • BB


  • Authors: Dinh, Van Thuat;  Advisor: -;  Participants: Nguyen, Dinh Hoa; Ho, Viet Chuong; Truong, Viet Hung (2019)

  • Single-storey industrial steel frames with cranes are considered as being vertically irregular in structural configuration and load distribution under strong earthquake excitations. In this paper, various frames with their spans of 20, 26, 32 and 38 m and locations built in Hanoi and Son La regions were designed to resist dead, roof live, crane and wind loads. The equivalent horizontal and vertical static earthquake loads applied on the frames were determined. Next, by using linear elastic analyses of structures, the effects of vertical seismic actions on the responses of the frames were evaluated in terms of the ratios K1 and K2 at the bottom and top of the columns corresponding...

  • BB


  • Authors: Truong, Viet Hung;  Advisor: -;  Participants: Kim, Seung-Eock (2019)

  • With rapid improvement of computing technology, nonlinear inelastic analysis methods are commonplace and permitted in new design code versions of AISC-LRFD, AASHTO, etc. However, their applications on practical design of steel structures are still very limited due to excessive computational efforts. To overcome this problem, we develop a novel software, named as PAAP3D, in this study. PAAP3D is based on the plastic hinge approach that requires only one or two elements for modeling a frame member so computation time is efficiently reduced. The nonlinear inelastic truss and catenary elements are also implemented in PAAP3D that allows the use of this software for analysis of truss struc...

  • BB


  • Authors: Papazafeiropoulos, G.;  Advisor: -;  Participants: Vu, Quang Viet; Truong, Viet Hung; Luong, Minh Chinh; Pham, Van Trung (2019)

  • This paper aims at introducing a new method to determine the buckling coefficient kb of the stiffened plate girders under pure bending using deep learning, one of the most powerful algorithms in machine learning. Firstly, output data kb is generated from eigenvalue buckling analyses based on input data (various geometric dimensions of the girder). This procedure is implemented by using the Abaqus2Matlab toolbox, which allows the transfer of data between Matlab and Abaqus and vice versa. After that, 2,200 training data are used to build the model for predicting kb using deep learning. Finally, 200 test data are used to evaluate the accuracy of the model. The results obtained from this ...

  • BB


  • Authors: Trinh, Dinh Toan;  Advisor: -;  Participants: Dao, Van Dong (2019)

  • Infrastructure development projects in urban areas often create impacts on the urban life. As the size of the projects increases, undesirable effects such as traffic congestion, traffic accidents, and environmental problems may become unacceptable to the community. In Vietnam, there witnesses rapid development of infrastructures, especially high-rise buildings in the big cities. These infrastructures generate high traffic demand and may cause serious traffic congestion on the surrounding transport network, thus assessment of traffic impacts (TIA) imposed by the projects is essential in controlling spontaneous development for sustainable urban growth. For TIA to be actuated, there shou...

  • BB


  • Authors: Trinh, Dinh Toan;  Advisor: -;  Participants: Dao, Van Dong (2019)

  • This paper explores strategic planning approaches Singapore applies for transport and land use integration, and the planning instruments Singapore deploys to integrate different transport modes physically and institutionally. It learns the way Singapore plans a city to make the city liable and sustainable, and proposes relevant points under the subject of integrated transport planning for Hanoi and HoChiMinh cities in Vietnam.

  • BB


  • Authors: Rojas Lopez, M. C.;  Advisor: -;  Participants: Trinh, Dinh Toan; Wong, Y. D. (2019)

  • This study presents an overview of the three transport planning stages and relevant examples. For each stage, the study discusses factors such as capacity, social needs, different modes of transport, features of the built-environment, emerging technologies (where applicable), and sustainability impacts. The focus is on planning approaches from Singapore to enhance the long-term vision for sustainable urban development of big cities in Vietnam. Singapore, being currently in the 3rd stage of planning, is focusing efforts in providing inclusive infrastructure and promoting sustainable modes of transport. Ho-Chi-Minh City and Hanoi are still focused on motorised transport with low rates o...

  • BB


  • Authors: Vũ Quang Việt;  Advisor: -;  Participants: Trương Việt Hùng; Phạm Thái Hoàn (2019)

  • Bài báo sử dụng phương pháp mô phỏng phần tử hữu hạn (PTHH) để nghiên cứu khả năng chịu uốn của cấu kiện ống tròn hai lớp thép nhồi bê tông (Concrete-Filled Double skin Steel Tubes-CFDST) có mối nối ở giữa dùng để liên kết các cấu kiện có kích thước lớn ngoài khả năng vận chuyển. Mô hình mô phỏng PTHH của thí nghiệm uốn 4 điểm trên cấu kiện CFDST có mối nối được xây dựng bằng phần mềm ABAQUS và được chứng minh là đúng bằng cách so sánh với thí nghiệm. Mô hình PTHH được dùng để đánh giá khả năng chịu uốn của cấu kiện CFDST có liên kết mối nối dưới sự thay đổi của cường độ thép ống cũng như cường độ chịu nén của bê tông nhồi trong ống. Từ đó, mối liên hệ giữa khả năng chịu uốn của...

  • BB


  • Authors: Trương Việt Hùng;  Advisor: -;  Participants: Hà Mạnh Hùng (2020)

  • Bài báo giới thiệu một thuật toán máy học rất mạnh mẽ hiện nay là XGboost. Trước tiên, cơ sở lý thuyết của thuật toán XGBoost được trình bày. Sau đó, một giàn thép phi tuyến 72 thanh được xem xét để thể hiện hiệu suất làm việc của XGBoost. Kết quả thu được cho thấy XGBoost cho kết quả rất tốt trong việc ước lượng khả năng chịu tải của kết cấu giàn phi tuyến và có thể áp dụng vào thực tế thiết kế công trình.